Searching for jannah

Aku.Hamba.Yang.Lemah

Assalamualaikum. Nama diberi Liyana. Saya hanyalah hamba Allah yang masih belajar erti kehidupan. Jika saya ada buat kesilapan... Mohon tegur saya. Sekiranya saya sudah tiada... Doakan kesejahteraan saya...Terima Kasih.


Seandainya ada silap dan salah. Maafkan saya. ♥




Seandainya saya sudah pergi doakan kesejahteraan saya. Dan saya mintak maaf diatas kesalahan saya... ♥


Entries/Ilmu About Mari Melawat Nasyid Pilihan




ツ Ilmu

Jemput Singgah...

Apa Itu Hukum Hudud??
DULU | SEKARANG (PART 1)
Sehidimiz Ahmad Ammar
Syarahan - Tanggungjawab Anak - anak Kepada Ibu Bapa
Tanggungjawab Seorang Anak Terhadap Ibu Bapa
MUSTAFA KAMAL ATATURK : M A T I N Y A . D A L A M ...
Picture
C.I.N.T.A
WANITA (Isteri)
SUMAYYAH -sejarah-
TINGGALKAN JEJAK






Credits!

Template: zaatboy boy
Basecodes: AtieQa Afiqah
Others:   

Manusia

Mengapa wajah mempunyai pelbagai bentuk? Setiap orang memiliki wajah yang berbeza-beza. Sungguh unik.

Mengapa pula suara setiap manusia berbeza? Bagaimana pula dengan budaya? Mengapa Ada pelbagai warna kulit?

Mengapa...? Mengapa..? Dan ...
MENGAPA.....?

Ini kerana... Manusia ada kelebihan Dan kekurangan masing-masing.

Ini kerana... Manusia berbeza pandangan Dan pendapat...

Ini kerana... Manusia diciptakan berbeza-beza sikapnya adalah untuk saling lengkap-melengkapi.

Manusia adalah makhluk yang diciptakan sempurna.

Manusia diberikan akal fikiran.

Setiap manusia... Akan diuji...
Setiap ujian adalah berbeza-beza mengikut kehendakNya.

Perkara yang ingin dicapai boleh manusia yang sebenar-benarnya  adalah SYURGA...

Untuk mencapai syurga.... Perlu harungi ujian dariNya.

Persiapkanlah imam Dan taqwa yang kuat.
Jangan hanya kerana ujian itu dirasakan Berat.. Kita mengambil langkah yang gelap lagi salah. Jangan sampai dimurka oleh Allah s.w.t.

Jalan penyelesaian sentiasa Ada...

Jangan mudah terpedaya dengan jalan yang mudah tetapi salah....

Tetapi.. Usaha... Usaha DOA Dan tawakal...

Gunakanlah akal yang diberi.

Gunakanlah pancaindera yang diberi...

Carilah jalan yang selamat di dunia dan di akhirat.

Bersama-sama mengejar redhaNya.

In sha Allah syurga menanti.....